سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آج

یا ضامن آهو

در سالروز شهادت مولایمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، و در حالی که آسمان هم انگار بر مظلومیت آن امام شهید اشک می بارد، سروده‌ای از غلامرضا گرمابدری در این پست می‌نگاریم باشد که توفیق زیازت‌اش بزودی حاصل گردد و در عقبی شفاعتش نصیب.


در غروب نگاه محزونت
چه غریبانه اشک می ریزی
خوب شد که ندید فرزندت
روضه خوان شد نگاه خونبارت
سر سپردی به خاک دلتنگی
گریه گریه مصیبتی اعظم
چه به روز دل تو آوردند
ذکر لب های تشنه ات هر دم
آه با چشم غرق خون دیدی
هم نوا شد دل شکسته تو
بوی باران و بوی دلتنگی
چه شده که شقایق و لاله
آسمان هم به گریه افتاده
ناله ناله فرات می ریزد آرزویی به جز شهادت نیست
و به بالین تو جوادت نیست
بین آن کوچه دست بر پهلو
کوچه، دیوار، لاله، در، پهلو
گوشه حجره قتلگاهت بود
جاری از گوشه نگاهت بود
که عطش شعله می کشید از جان
السلام علیک یا عطشان
کربلا کربلا مصیبت بود
با سری که پر از جراحت بود
می وزد از حوالی چشمت
می چکد از زلالی چشمت
هم نفس با نگاه بارانیت
زمزم اشک های پنهانیت


بنام حکیم یکتا

بنظر می‌آید که آمریکا در مصر بی‌بدیل دچار یک سردرگمی خفت‌بار شده است اینکه سالها دوشیدن حسنی نامبارک را چگونه پاسخ دهد که بقیه نوکران بی‌عقل او دچار سرخوردگی نشوند!؟ سوال‌هایی است که امروز آمریکا با آن روبروست.
اما از این نوکران و نیروی‌های موساد و سیا و به اصطلاح حاکم بر کشورهایی چون عربستان و اردن ، مصر، تونس و.... چیزی که نمی‌توان سراغ گرفت همین یک قلم عقل است؛ سرنوشت شاه ایران و بن علی برایشان قرار نیست عبرت آور باشد.
نوکر بی مواجب
تا دیروز حسنی مبارک کشوری را در خاومیانه رهبری می‌کرد که بدیل نداشت دربست در اختیار اسرائیل جنایت پیشه بود و گاز را مفت به آنها می‌داد کاری که برای مردم خودش انجام نمی‌داد! ذلت تا کجا نوکری و دوری از بشریت تا کجا!
کجایید ای مدافعان حقوق بشر؟! این مصر نبود که همنوا با اسرائیل بر سر یک مشت مردم بی دفاع و زن و کودک غزه محاصره را تا مرگ آنها ادامه داد و در حمله اسرائیل طرفدار آمریکا و اسرائیل بود.
این نوکر بی مواجب راه تنفس و حیات
غزه بی دفاع را مسدود کرد! جنایت علیه بشریت یعنی چه؟ آیا یک و نیم ملیون انسان بی‌دفاع و زن و بچه را در سه‌هزار کیلوتر محبوس کردن جز زندان چیز دیگری نام دارد و هیچ کمکی را نگذاشت به آنها برسد حتی دارو! بی شرمی و بی‌شرافتی تا کجا؟!
حالا این ذلیل شده را بنگیرید که منتظر است که آمریکا برایش در بگشاید که او به آنجا فرار کند، ولی ممکن نیست چرا که امروز آمریکا خود بین دفاع و دفع او مانده و هنوز در فکر است که کدام را شروع کند در چنین برزخی آمریکا او را تنها می‌گذارد تا ببیند اوضاع به کدام سمت تمایل پیدا می‌کند! یک روز فرستاده برای دفاع از او می‌فرستد روز بعد کاخ سفید این سخنان را نظرات شخصی فرستاده می‌خواند واقعاً این فرستاده هم عجب حکایتی دارد در کشور آمریکا اگر اهدافشان گرفت فرستاده آنها همان مواضع شوم آنها را گفته اگر به طریق دیگری ضد آنها این مواضع بود فرستاده سخن شخصی خودش را گفته! اگر راست می‌گویید فرستاده نفرستید بگذارید بد بخت به پای خودش برای کمک به مزدورتان بیاید این سخنان را بگوید اگر این فرستاده اینقدر خر تشریف دارد که از فرعون و جلاد در حال سرنگون می‌خواهد دفاع کند. خب بکند!!!!!
خیزش اسلامی مردم مظلوم و محروم مصر هنوز برای آمریکا و اسرائیل و انگلیس و اروپا نامفهوم است!
آنها خود را بظاهر کر و کور نشان می‌دهند تا دیوار کج شده حسنی نامبارک را طوری بازسازی کنند که گندش در نیاید و فردی مثل عمر سلیمان که بیشتر از خود نامبارک اسرائیلی است جای او قرار دهند اگر نشد نوکر دومشان البرادعی!
تعجب ندارد کسی که هنوز هیچ به هیچ است و در مصر جایگاهی ندارد سخن از روابط گرم با اسرائیل می‌دهد هیچ جایگاهی بین مردم مصر نخواهد داشت اما برای آمریکا مهره بدی نیست.
امروز و فردا کردن اربابان نامبارک برای این است که دیگر نوکران که بزودی گرفتاریشان مثل اوست در منطقه نگاهی عبرت‌انگیز نشود ولی افسوس که آنها هنوز آمریکا را نشناخته‌اند! شیطان مگر شاخ و دم دارد که نمی‌توانند بشناسند!
شیطان وقتی انسان را چپه کرد می‌نشیند و می‌خندد و پی نفر بعد می‌رود هرچه بهش می‌گویند ما با تو بودیم ما با ریسمان تو در این چاه‌ایم می‌گوید می‌خواست نیایی! امروز باید نامبارک صهیونیست را طوری در مصر جابجا کنند که ملک عبدالله اردنی و عربستانی خیلی حالیشان نشود!
آمریکا ! اینها اگر قرار بود حالیشان بشود از فرار شاه ایران و بن علی چیزی فهمیده بودند اینها عقل در سر ندارند وگر نه بجای طرف مرم خود باشند طرف شما نبودند!؟
اگر اینها یک جو عقل و شعور و انسانیت داشتند که به مردم تکیه می‌کردند نه به شما دشمنان بشریت! اسرائیل و انگلیس و آمریکا که یک مثلث شوم ضد انسانی هستند!
انشا‌ءالله با پیروزی مردم مصر در این انقلاب اسلامی خود انقلاب اسلامی را نصب‌العین قرار دهند که عمر سلیمان اسرائیلی یا البرادعی آمریکایی انقلاب آنها را به سوی همان رویکرد نامبارک سوق ندهند کاری که بازرگان و بنی‌صدر و رجوی و..... مامور به انجام آن در ایران بودند.
ای کاش رهبری چون امام در مصر می‌بود که خیال آمریکا از مصر راحت می‌شد
و دیگر حوس نگهداری اسرائیل را نکند.
راهبرد مردم مصر باید همان تکیه به خواسته‌های اسلامی باشد تا همه چیز از آن بیرون آید وگر نه هر درخواست دیگری هیچ حاصلی برایشان ندارد و آن از دست دادن حداقلهاست ولی با اسلام خواهی حداکثرها حاصل است.
اگر مصر از حلقوم استکبار خارج شود دیگر همه کارهای مسلمانان سامان خواهد گرفت. و با نابودی نامبارک بر مردم جهان بخصوص مصر مبارک شود
انشاءالله در همین دهه فجری فجر دیگری را تجربه کنیم.